Provádíme veškeré opravy a výměny výfukového potrubí včetně katalyzátorů a pružných spojů tzv. vlnovců.
Rizika netěsného výfuku:
- Riziko požáru! Spaliny mají Více jak 500 stupňů Celsia.
- Vniknutí jedovatých spalin do kabiny pro cestující může dojít až k ohrožení života!
- Riziko mechanické poškození spodní části vozidla vlivem uvolnění – upadnutí – vzpříčení výfuku.
- Odpadnutím vadné výfukové části škoda jinému účastníkovi provozu.
- Zvýšená spotřeba paliva.
- Nadměrný hluk vozidla nad určené normy.
- Riziko špatné funkce motoru s vlivem tlakových rázů s již výše zmíněnou zvýšenou spotřebou.
Základní funkce výfuku
- Výfuk má za úkol odvést horké a ve vysokých koncentracích jedovaté motorové spaliny bezpečně mimo vozidlo a utlumit hluk vznikající při spalování. Spaliny z motoru po spálení ve válcích jsou odváděny výfukovými svody většinou litinovými do nerezové části před katalyzátorem.
- Těsně za výfukem jsou nejvyšší teploty spalin přesahující 500 stupnů Celsia. Těchto vysokých teplot využívá katalyzátor k přeměně nebezpečných výfukových plynů na méně škodlivé a vodu.
- Za katalyzátorem jsou výfukové části, které nazýváme tlumič výfuku. Ty jsou většinou z běžné oceli s povrchovou antikorozivní úpravou. Většinou jsou tlumiče rozděleny na více dílů.
- Hlavním požadavkem tlumiče výfuku spalin je utlumit zvuk vytvořený spalováním směsi na přípustnou mez, a součastně také umožnit spalinám co nejednodušší cestu pro bezpečné opuštění prostor za vozidlo.
- Tlumiče výfuku u moderních i starších vozů jsou nedílnou součástí vozu. Moderní tlumiče výfuku jsou svou životností kompromisem mezi cenou a kvalitou.
Často kladené otázky (FAQ)
Proč mám tlumič výfuku poškozen korozí?
Koroze tlumičů výfuku je přirozeným procesem. Při výrobě výfuku konstruktéři volí mezi cenou a životností. U levnějších tříd automobilů v prvovýrobě používají konstruktéři běžných ocelových plechú s povrchovou úpravou. Tyto výfukové díly mají svou životnost a dochází po několika letech k jejich proreznutí vlivem vody a vodní páry, která také vzniká chemickým procesem v katalyzátoru. Vliv vysokých rozdílů teplot také ovlivnuje životnost výfuku spolu s agresivními látkami obsažených ve spalinách. Voda vznikající přeměnou v katalyzátoru je odváděna společně se spalinami výfukem dále za vozidlo. Všechny tyto vlivy ovlivnují životnost celého výfuku.
Půjde svařit či opravit můj výfuk?
Dosti častá otázka na kterou není vždy jednoduchá odpověd. Vše záleží na jednotlivých skutečnostech a poškození tlumiče výfuku. Naši zkušení technici vám rádi vyjdou vstříc ,ale je nutné výfuk předem zkontrolovat a pak až navrhnout řešení s cenovým rozpočtem.
Jaká bude cena výfuku nebo jeho opravy?
Nejdříve je nutno vozidlo prohlédnout a teprve potom určit rozsah a míru poškození výfuku.
Prodáváte nové výfuky?
Ano, u nás prodáváme, montujeme i opravujeme tlumiče výfuků. Od nejlevnějších verzí, střední třídy, originální. Vše dle typu vozu jeho stáří či užitné hodnoty. Zákazník má možnost si vybrat pro něj nejvhodnější variantu. Je jen na vás jakou cestu zvolíte. Na základě našich zkušeností vám navrhneme nejefektivnější způsob opravy výfuku.Případně vám pomůžeme s výběrem nového výfuku automobilu.
Proč nemám na svém voze nerezový výfuk?
Nerezové výfuky svou životností přesáhnou životnost celého vozu nepočítáme-li jeho mechanické poškození. Ceny u nerezových výfuků jsou však vyšší než u běžných výfuků. Je to dáno jak cenou nerezových materiálů tak jejich vyšším nárokem na opracování a svařování při jejich výrobě. Díl výfuku z běžné oceli se pohybuje v řádech tisíců korun oproti nerezovému dílu, který je cca 3 – 4x dražší.Proto se většinou nerezové tlumiče výfuky nacházejí v luxusních či sportovně tuningových úpravách automobilů kde není kladen takový důraz na cenu, ale atraktivitu vzhledu či laděný zvuk výfuku motoru.
Jde na mé vozidlo namontovat nerezový výfuk?
Ve většině případů lze namontovat nerezový tlumič výfuku. Většinou je tato výměna prováděna při tuningových úpravách s laděným zvukem a atraktivní koncovkou.